Starptautiskā sadarbība
Eiropas Biznesa atbalsta tīkls mazajiem un vidējiem uzņēmumiem piedāvā vairākus instrumentus, kas var palīdzēt atrast sadarbības partnerus ārvalstīs.
Sadarbības iespēju datu bāze
-
Uzsākot eksportu, uzņēmumiem ir jāņem vērā dažādi faktori, kas var ietekmēt viņa veiksmi ārvalstu tirgos.
Eiropas Biznesa atbalsta tīkls piedāvā sagatavot saviem klientiem šādu informāciju:par nozari un tās attīstību;
par prasībām produktiem (prasības importētājiem/ eksportētājiem, muitas procedūras, dokumentācija, sertifikācija);
par muitas tarifiem un nodokļiem;
par uzņēmējdarbības uzsākšanu (nodokļu sistēma, uzņēmējdarbības formas, darbinieku pieņemšanas darbā, darbinieku nosūtīšana, u. c.);
par specifiskām prasībām (sanitārās un higiēnas normas, vides prasības, u. c.);
par statistikas datiem;
asociāciju un citu attiecīgo institūciju kontaktinformācija, kā arī norādes, kur vērsties tālāk specifiskas informācijas noskaidrošanai.
-
Tirdzniecības jeb biznesa misijas ir došanās uz eksporta tirgu uz iepriekš sarunātām tikšanām, pasākumiem, dodoties uzņēmumu vizītēs – ja organizējam tirdzniecības misiju, palīdzēsim plānot vizītes, sastādīt programmu, organizēt vizītes norisi konkrētajā valstī.
Programma, saturs
Tirdzniecības misiju programmā var tikt iekļauti dažāda formāta pasākumi – biznesa forumi, semināri, uzņēmēju apaļā galda tikšanās, kontaktbiržas, izstāžu apmeklējumi, individuālas tikšanās ar potenciālajiem sadarbības partneriem, uzņēmumu vizītes, kā arī neformāli pasākumi.
Uzņēmumiem tiek organizētas individuālās tikšanās ar potenciālajiem partneriem, kas atbilst uzņēmuma – misijas dalībnieka uzņēmuma profilam un iepriekš norādītajiem potenciālā sadarbības partnera kritērijiem. Lai varētu nodrošināt tikšanās, kas precīzi atbilst uzņēmuma vajadzībām, pieteikuma anketā ir rūpīgi un izsmeļoši jānorāda informācija gan par savu uzņēmumu, gan par potenciālo partneri.
Izmaksas
Uzņēmējiem jārēķinās ar dažādām izmaksām:
dalības maksa (EEN rīkotās tirdzniecības misijas ir bezmaksas)’;
transporta un uzturēšanās izmaksas;
reprezentācijas izdevumi;
vietējā transporta izdevumi.
Ieguvumi
Dodoties tirdzniecības misijās, uzņēmēju galvenie ieguvumi ir tiešie kontakti ar potenciālajiem sadarbības partneriem, papildus trāpīga informācija par tirgu, cenu politiku un uzņēmējdarbības vidi. Bieži vien misijas dalībnieki šādi veicina arī atpazīstamību un publicitāti piedaloties pasākumos interesējošās industrijas speciālistu vidū.
Vērtīga iespēja apmeklēt sadarbības veicināšanas pasākumus un iegūt priekšstatu par sava uzņēmuma konkurētspēju eksporta tirgos.
Jaunākā informācija par EEN organizētajām tirdzniecības misijām ir pieejama mājas lapas sadaļā “Pasākumi”.
-
Kontaktbiržas jeb B2B tikšanās ir tāds formāts, kur divi uzņēmumi ar iespējams kopīgām interesēm pirms pasākuma tiešsaistes platformā sarunājuši tikšanos, un pasākuma laikā satiekas iepriekš zināmā laikā un īsā tikšanās procesā cenšas saprast vai nākotnē varētu būt kāda sasvstarpēja sadarbība. Parasti šādu tikšanos ilgums nepārsniedz 15-20 minūtes.
Šāda tikšanās ir pietiekama bāze, lai abas puses izstāstītu galveno un saprastu, vai viņiem vēl būs tālāka komunikācija pēc kontaktbiržas. Pirms kontaktbiržām uzņēmumi tikšanās rezervē tiešsaistes platformā, izveidojot sava uzņēmuma profilu un aplūkojot citu dalībnieku profilus un viņu biznesa intereses.
Svarīgākais ir izveidot ļoti saprotamu un reprezentējošu profilu iekļaujot tikai būtisko par uzņēmumu un tā interesēm. Veiksmīgai dalībai B2B kontaktbiržā ir svarīgi – produktu apraksti, labas kvalitātes fotogrāfijas, un, laiks kuru veltāt komunikācijai platformā pirms pasākuma. Gandrīz visās izstādēs, konferencēs un biznesa pasākumos ir nodrošināta iespēja šādām B2B tikšanām.