If you are human, leave this field blank.UZŅĒMUMA APRAKSTS1. Lielums – Kura no minētajām atbildēm vislabāk raksturo jūsu uzņēmuma/uzņēmumu grupas lielumu? *Pašnodarbinātu personu gadījumā: 0 darbiniekuMikrouzņēmums: 1-9 nodarbinātās personasMazs uzņēmums: 10-49 nodarbinātās personasVidējs uzņēmums: 50-249 nodarbinātās personasLiels uzņēmums: nodarbinātas 250 vai vairāk personas2. Ģeogrāfiskā atrašanās vieta – Norādiet valsti, kurā galvenokārt darbojas jūsu uzņēmums:ATBEBGCYDEDKEEELESFIFRHRIEITLVLTLUHUMTNLPLPTROSLSKSEUKISLINOCHcita3. Norādiet, kurā valstī/valstīs jūsu uzņēmums regulāri pārdod produktus un/vai pakalpojumus: ATBEBGCYDEDKEEELESFIFRHRIEITLVLTLUHUMTNLPLPTROSLSKSEUKISLINOCHcita4. Uzņēmuma funkcija (atzīmējiet visas atbilstošās atbildes)Ķīmisko vielu ražotājs Importētājs Sintezētājs IzplatītājsVienīgais pārstāvisPakārtots lietotājs (fiziska/juridiska persona, kas rūpnieciskajām/profesionālajām darbībām izmanto vielu/maisījumu)Izstrādājumu piegādātājs (ražotājs/importētājs/vairumtirgotājs/mazumtirgotājs)Cits (norādiet zemāk)5. Kurās no minētajām ķīmijas rūpniecības nozarēm jūsu uzņēmums darbojas? Atzīmējiet visas atbilstošās atbildesĶīmiskās pamatvielasĪpašas ķīmiskās vielasĶīmisko produktu sintēzeMetāliVirtuves piederumiAdhezīvi un līmesMēslošanas līdzekļiPolimēriKosmētikas līdzekļiMazumtirdzniecībaTekstilprecesAutomobiļu rūpniecība PlastmasasRotaļlietasSintētiskais kaučuksVeterinārās zālesCilvēkiem paredzētas zālesSmērvielas un eļļasKrāsvielas un krāsu pigmentiKultūraugu aizsardzībaPapīrs un celulozePatēriņa ķīmiskie produktiAerosoliDegvielasElektronika Mazgāšanas un tīrīšanas līdzekļiKrāsas, tintes un pārklājumiPalīgmateriāli ražošanaiAviācija un aizsardzība BiocīdiCita veida ražošana LauksaimniecībaCeltniecībaMehānisko transportlīdzekļu remontsProfesionālā krāsošana vai dekorēšanaUzkopšanas pakalpojumiCiti profesionāli ķīmisko vielu lietotājiNeviens no piedāvātajiem variantiemATTIECĪGIE TIESĪBU AKTI6. Kurš no šiem apgalvojumiem attiecas uz katru norādīto tiesību aktu? Skar manu uzņēmumu un esmu iepazinies ar saturu Skar manu uzņēmumu, bet neesmu labi iepazinies ar saturu Neskar manu uzņēmumu, bet esmu iepazinies ar saturu Neskar manu uzņēmumu un neesmu iepazinies ar saturuAugu aizsardzības līdzekļu regula (EK) Nr. 1107/2009 Pesticīdu atlieku regula (396/2005/EK) Biocīdu regula (528/2012/ES) REACH regula (EK) Nr. 1907/2006 CLP regula — vielu un maisījumu klasificēšana, marķēšana un iepakošana – (EK) Nr. 1272/2008 Regula par noturīgajiem organiskajiem piesārņotājiem (850/2004/EK un (ES) 2019/1021) Tiesību akti, kuri attiecas uz materiāliem, kas ir saskarē ar pārtiku, – Regula (EK) 1935/2004 Regula par piesārņotājiem pārtikā un barībā ((EEK) Nr. 315/93) un Direktīva (2002/32/EK) Pārtikas piedevu regula ((EK) Nr. 1333/2008) Kosmētikas līdzekļu regula (EK) Nr. 1223/2009 Regula (ES) 2017/745 par medicīniskām ierīcēm Regula (ES) 2017/746 par in vitro diagnostikas medicīniskām ierīcēm Direktīva 2009/48/EK par rotaļlietu drošumu Mēslošanas līdzekļi (Regula (EK) Nr. 2003/2003 un Regula (ES) 2019/1009) Mazgāšanas līdzekļu regula ((EK) Nr. 648/2004) Cilvēkiem paredzētas zāles (Direktīva 2001/83/EK) Veterināro zāļu regula ((ES) 2019/6) Produktu vispārējās drošības direktīva (2001/95/EK) Ūdens pamatdirektīva (2000/60/EK) Prioritāro vielu direktīva (39/2013/EK) Dzeramā ūdens direktīva (98/83/EK) Gruntsūdeņu pamatdirektīva (2006/118/EK) Jūras stratēģijas pamatdirektīva (2008/56/EK) Komunālo notekūdeņu attīrīšanas direktīva (91/271/EEK) Direktīva par ķimikāliju izmantošanu darbā (98/24/EK) Kancerogēnu un mutagēnu direktīva (2004/37/EK) Direktīva par strādājošām grūtniecēm (1992/85/EEK) Direktīva par strādājošiem jauniešiem (1994/33/EK) Direktīva 2008/98/EK par atkritumiem Dažu bīstamu vielu izmantošanas ierobežošana elektriskās un elektroniskās iekārtās (Direktīva 2011/65/ES) Direktīva par rūpnieciskajām emisijām (piesārņojuma integrēta novēršana un kontrole) (2010/75/ES) Seveso III direktīva (2012/18/ES) Eiropas Parlamenta un Padomes 2008. gada 21. maija Direktīva 2008/50/EK par gaisa kvalitāti un tīrāku gaisu Eiropai Regula (EK) Nr. 66/2010 par ES ekomarķējumuINFORMĒTĪBA UZŅĒMUMĀ PAR ENDOKRĪNAJIEM DISRUPTORIEM7. Kurus informācijas avotus par endokrīnajiem disruptoriem jūsu uzņēmums izmanto visvairāk?Tirdzniecības partneri Nekad nav izmantots Reti izmantots Dažkārt izmantots Bieži izmantots Neesmu informēts par šādu informācijas avotuĶīmisko vielu ražotāji vai piegādātāji Drošības datu lapa Klienti Konsultanti, tostarp juridiskie birojiNozares apvienības Nekad nav izmantots Reti izmantots Dažkārt izmantots Bieži izmantots Neesmu informēts par šādu informācijas avotuNozares apvienības Valsts iestādes Reģionālās iestādes Vietējās iestādes ES aģentūras Eiropas KomisijasCitsNeviens no iepriekš minētajiem. Nemeklēju informāciju par endokrīnajiem disruptoriemCits (precizējiet)8. Cik lielā mērā jūsu rīcībā esošā informācija palīdz jūsu uzņēmumam izpildīt juridiskās prasības attiecībā uz endokrīnajiem disruptoriem?It nemazNelielā mērāLielā mērāPilnībāREGULATĪVĀS PIEEJAS ATTIECĪBĀ UZ ENDOKRĪNO DISRUPTORU APZINĀŠANU, NOVĒRTĒŠANU UN PĀRVALDĪBUEiropas Komisija šādos tiesību aktos ir nesen publicējusi kritērijus vielu endokrīni disruptīvo īpašību noteikšanai: Biocīdu regulā ((ES) 2017/2100) un Augu aizsardzības līdzekļu regulā ((ES) 2018/605) Abi šie tiesību akti pamatojas uz PVO definīciju . Citos ES tiesību aktos, kas saistīti ar cilvēku veselību un vides aizsardzību no rūpnieciski ražotām ķīmiskām vielām, šādi kritēriji nav ietverti.Vai tas, ka tiesību aktos par ķīmisko vielu kontroli, izņemot attiecībā uz pesticīdiem un biocīdiem, nav noteikti endokrīno disruptoru identificēšanas kritēriji, rada grūtības identificēt endokrīnos disruptorus? Tā ir būtiska problēma, kas neļauj saskanīgā veidā identificēt endokrīnos disruptorusTā nav problēma; katrā nozarē būtu jāizmanto savi kritērijiNezinuPaskaidrojiet savu atbildi: norādiet nozari(-es), kurā(-ās) rodas šādas grūtības CLP regulaRegula par vielu un maisījumu klasificēšanu, marķēšanu un iepakošanu (CLP) ((EK) Nr. 1272/2008) vai Ķimikāliju klasificēšanas un marķēšanas globāli harmonizētā sistēma (GHS) nosaka noteikumus bīstamu vielu klasificēšanai un marķēšanai, pamatojoties uz to fizikālo bīstamību, bīstamību veselībai vai videi.9. Vai uzskatāt, ka tas, ka CLP regulā un/vai GHS nav iekļauta bīstamības kategorija, kas attiecas uz endokrīni disruptīvām īpašībām, rada grūtības saskaņoti identificēt endokrīnos disruptorus? JāNē10. Vai uzskatāt, ka tas, ka CLP regulā un/vai GHS nav iekļauta bīstamības kategorija, kas attiecas uz endokrīni disruptīvām īpašībām, rada grūtības veikt endokrīno disruptoru saskaņotu riska pārvaldību?JāNēES Tiesību aktiES tiesību akti, kas reglamentē ķīmiskās vielas, ir izstrādāti dažādos periodos un atsevišķos gadījumos ar atšķirīgiem mērķiem. Tādēļ dažādās nozarēs saistībā ar endokrīnajiem distruptoriem ir izmantotas dažādas pieejas. Tas rada šaubas par to, vai ES tiesiskais regulējums, kas reglamentē endokrīnos disruptorus, ir pietiekami saskanīgs.11. Vai zināt, ka regulētajās jomās ES pastāv pretrunīgi risinājumi attiecībā uz ķīmisko vielu endokrīni disruptīvajām īpašībām?JāNēJa “jā”, sniedziet piemērus, kā tas skar jūsu uzņēmumu12. Cik lielā mērā atšķirības endokrīno disruptoru reglamentēšanā ES un citās jurisdikcijās (piemēram, ASV, Ķīnā) ietekmē jūsu uzņēmumu? Lielā mērāZināmā mērāNelielā mērāIt nemazNezinuSniedziet piemērus, kā tas skar jūsu uzņēmumu. EFEKTIVITĀTE POLITIKAS MĒRĶU SASNIEGŠANĀES tiesību aktu mērķis ir aizsargāt cilvēku un vides veselību, samazinot toksisko vielu iedarbību, vienlaikus uzlabojot iekšējā tirgus darbību.13. Vai piekrītat šādiem apgalvojumiem par jūsu uzņēmējdarbības nozari?Regulatīvais process, kura mērķis ir identificēt un kontrolēt ķīmiskas vielas ar endokrīni disruptīvām īpašībām, ir efektīvs šādās jomās: Pilnībā piekrītu Daļēji piekrītu Ne piekrītu, ne nepiekrītu Daļēji nepiekrītu Nemaz nepiekrītu NezinuPatērētāju aizsardzība, mazinot eksponētību endokrīnajiem disruptoriem Darba ņēmēju aizsardzība, mazinot eksponētību endokrīnajiem disruptoriem Iedzīvotāju aizsardzība, mazinot eksponētību endokrīnajiem disruptoriem caur vidi Dzīvās dabas aizsardzība, mazinot eksponētību endokrīnajiem disruptoriem caur vidi Iekšējā tirgus darbības uzlabošana Konkurētspējas un inovācijas veicināšana TIESĪBU AKTU NOTEIKUMU PAR ENDOKRĪNAJIEM DISRUPTORIEM EFEKTIVITĀTERegulatīvi pasākumi veicina cilvēku veselību un vides aizsardzību, iekšējā tirgus netraucētu darbību, kā arī sekmē inovāciju un konkurētspēju. Izmaksas var būt gan saimnieciska (laiks, resursi), gan arī ētiska rakstura (piemēram, laboratorijas dzīvnieku izmantošana testu veikšanai). Efektivitāti izsaka ieguvumu un izmaksu attiecība.14. Vai nepieciešamība īstenot tiesību aktos noteiktās prasības attiecībā uz endokrīnajiem disruptoriem ir palielinājusi jūsu kopējās darbības izmaksas?Jā, lielā mērāJā, bet nelielā mērāNēNeattiecas15. Kāds ir izmaksu pieaugums jūsu uzņēmumā, kas nepieciešams, lai izpildītu tiesību aktos noteiktās prasības (piemēram, testēšana, ierobežošana vai aizliegšana), kuras īpaši attiecas uz endokrīnajiem disruptoriem? Vairāk par 10 % No 5 līdz 10 % No 1 līdz 5 % Mazāk par 1 % Nezinu NeattiecasIzmaksu pieaugums saistībā ar noteikumiem par endokrīnajiem disruptoriem Ieguldījumi endokrīni disruptīvu īpašību jaunu testēšanas metožu izstrādē Izmaksas, kas saistītas ar testu datu sniegšanu par endokrīni disruptīvām īpašībām Izmaksas, kas saistītas ar reģistrācijas vai atļaujas dokumentācijas sagatavošanu attiecībā uz endokrīni disruptīvām īpašībām Izmaksas, kas nepieciešamas, lai aizstātu vielas, kam piemīt endokrīni disruptīvas īpašības (piemēram, kā ražotājs vai lietotājs)16. Kā noteikumi par endokrīnajiem disruptoriem ir ietekmējuši jūsu darbības nozari? Ļoti negatīvi Negatīvi Nav ietekmējuši Pozitīvi Ļoti pozitīvi Nezinu NeattiecasInovācija Ražīgums Rentabilitāte Starptautiskā tirdzniecība Cits, precizējiet Paskaidrojiet atbildi 17. Vai, jūsuprāt, izmaksas, kas saistītas ar noteikumiem par endokrīno disruptoru identificēšanu un pārvaldību jūsu uzņēmējdarbības nozarē, ir pamatotas un samērīgas salīdzinājumā ar ieguvumiem?Pilnībā Zināmā mērā It nemaz NezinuES LĪMEŅA INTERVENCES PIEVIENOTĀ VĒRTĪBADažos gadījumos dalībvalstu iestādes attiecībā uz endokrīnajiem disruptoriem ir veikušas vienpusējus pasākumus, pirms ES ir pieņēmusi lēmumu šajā jomā. Piemēram, 2012. gada oktobrī Francijas iestādes ieviesa aizliegumu izmantot bisfenolu A visos materiālos, kas nonāk saskarē ar pārtiku, un to piemēro no 2015. gada jūlija.18. Vai šīs dalībvalstu iniciatīvas ir ietekmējušas jūsu uzņēmumu?JāNēJa “jā”, sniedziet piemērus, kā tas skar jūsu uzņēmumu. 19. Sniedziet papildu komentārus vai ierosinājumus, kas, jūsuprāt, attiecas uz atbilstības pārbaudi saistībā ar endokrīnajiem disruptoriem. Piemēram, ierosinājumi, kā palīdzēt MVU ievērot tiesību aktos noteiktās prasības, ierosinājumi, kā samazināt slogu,Paldies par piedalīšanos aptaujā!Iesniegt facebook twiter draugiem.lv google + < Atpakaļ